Björk

Eftersom jag fick några björkbilder över efter Terjes utmaning förra veckan  jag tar mig friheten att lägga in två av dom här på min blogg. Båda är från den 27 april i år då jag var ute och jagade lämpliga björkmotiv. Det var precis i lövsprickningstid vilket syns på den ljusgröna färgen på den översta  bilden, som är tagen tagen i en tätväxande björkdunge intill Kävlinge golfbana.

Björkdunge

Björkdunge

När jag exponerade den här undre bilden av dessa två använde jag mig av lång exponeringstid och rörde kameran snett uppåt höger. Och fick på så sätt denna ”suddiga” bild som  jag upplever som både abstrakt och ger mig en känsla av rörelse.  Tycker Du att den är för utmanande?
1/20 bl.13 ISO100, 63mm
Björkstammar
Kommentera

