Reflexer

Denna bilden är en variant av föregående motiv, gjord vid samma tillfälle. Men med en något annorlunda utsnitt och vitbalans.

Reflexer

4 reaktioner på ”Reflexer

  1. Det är svårt att värdera bilderna mot varandra. De är bra båda men ger olika känslor. Omdu inte skrivit att det var vid samma tillfälle hade jag kunnat tro att det var bilder tagna med flera månaders mellanrum, eller kanske bara några timmar. En i kvällsljus (eller morgonljus) och en bild tagen mera mitt på dagen.
    Bra bilder och mönster men jag kanske saknar det mera oväntade inslaget som du får till i några särdels bra bilder. när jag skrivit det så tittade jag på bilderna igen och fastnar för den senaste utlaggda på bloggen. Den har några spännade ögonsamlare (eller vad man skall kalla det som jag tänker på).

    Kanske hade du inte alls tänkt ställa bilderna mot varandra. Båda bilderna står för sig själva men jag började tänka på den utifrån jämförelsen.

  2. Tack för din uppskattade kommentar. Förstår precis vad du menar med att det saknas något som man fäster blicken på. Det blir gärna lite för mycket detaljer. Sen går det med lite fantasi att hitta flera små figurer och liknande i mönstren.

  3. Båda bilderna är fina och spännande. Den senare bilden hade jag nog valt att beskära rakt av till den övre halvan.

Kommentera

