Rödhake

Den här lilla stackaren hittade jag på marken i morse där den satt alldeles stilla och brydde sig inte det minsta om min närgångna granskning. Han har med största säkerhet flugit in i ett fönster och satt och nu och väntade på att kvickna till efter den oväntade upplevelsen.  Som tur var kunde den till min glädje efter en liten stund flyga vidare. Rödhaken är nämligen en av mina favoritfåglar.

Rödhake

4 reaktioner på ”Rödhake

  1. Vad skönt att den piggnade till igen! Man blir alltid så ledsen när man hör hur de kör in i fönstret. Det är en del koltrastar på jobbet som krockar med fönstret, men de brukar klara sig. Men ibland inte… 😦 (Och jo, vi har sådana där rovfågelssiluetter på fönstren, men det verkar inte fungera så bra…)

  2. Jag förstår att du håller rödhaken varmt om hjärtat. Den är både charmig och vacker att se på. Vilken tur för fågeln att du kom så den fick piggna till i skydd Vacker porträttbild : )))

Kommentera

