Triss i sländor

Äntligen har jag fått till bilden som jag jobbat med länge för att kunna göra. Måste erkänna att sländorna var inte helt samarbetsvilliga, så det krävdes en hel del övertalning och regi för att få dom sitta som jag ville ha dom. Sen fick jag hjälpa till med en ficklampa för att få nödvändigt ljus på kvällskröken. Att få flera än tre på samma grässtrå kommer inte att bli lätt men skam den som ger sig. (klicka gärna bilden större)

Tre sländor

8 reaktioner på ”Triss i sländor

  1. Håller med om att jag hade tur som fick dom att sitta stilla så länge men det ligger flera timmars möda och många svordomar bakom bilden.

  2. Otroligt att kunna ta en bild på tre sländor att sitta still så pass länge. De ser onekligen mycket nyfikna ut tycker jag.

Kommentera

